FANDOM

Painkiller - seria gier komputerowych z gatunku FPS wydawana od 2004 roku przez różne firmy, głównie polskie.

Oficjalna fabułaEdytuj

Daniel Garner i jego żona zginęli w wypadku samochodowym. Daniel trafił do miejsca między piekłem a niebem, natomiast jego żona od razu dostała się do niebios. Żeby tam trafić, Daniel musi odkupić swoje winy. Jego zadaniem jest znaleźć i zabić czterech generałów piekła oraz samego Lucyfera. Aby to zrobić trzeba zabić wszystkie hordy potworów, które ich ochraniają. W czasie podróży trafia na Ewę, która okazuje się pierwszą kobietą, żoną Adama. Pomaga mu ona w znalezieniu dalszej drogi i towarzyszy, choć nie widać jej w żadnym poziomie. Po zakończeniu czwartego rozdziału (zabiciu Alastora) zostaje porwana przez Lucyfera.

Archanioł mówi mu, że jego misja się skończyła, ale Daniel nie chce zostawić towarzyszki w potrzebie i wędruje do piekła, aby zabić szatana. Gdy mu się to udaje, Ewa wyciąga go z piekła, ale władzę obejmuje tam Alastor, który, jak się okazuje, wcale nie zginął. Dalsza akcja rozgrywa się w dodatku Painkiller: Battle Out Of Hell.  Fani gry uznają to zakończenie za kanoniczne, ponieważ jest ono uwzględnione w dodatku BOOH, ale według twórców właściwym zakończeniem jest to z poziomu trudności Trauma - po pokonaniu Alastora główny bohater, jako biała, świecąca postać, dostaje się wreszcie do Nieba. Gdy idzie przez Raj, wspomniane są walki z bossami, jakie Daniel Garner stoczył. Następnie ukazana jest druga biała postać – żona bohatera, która razem z nim zginęła w wypadku. Oboje wreszcie są razem.

Prawdziwa fabułaEdytuj

Daniel Garner i jego żona mają wypadek samochodowy, którego to sprawcą jest pijany raper Big Kolo. Daniel jest uratowany przez Weseny które to leczą go w swojej kryjówce, a potem oferują mu propozycję odwdzięczenia się poprzez zebranie mięsa na wielką ucztę. Jego zadaniem jest zebrać żywność na ucztę dla kobiet-Wesenek a jest ich bardzo dużo - od pulchnych po ogromne, ledwo ruszające się. Musi to zrobić poprzez podróż do magicznego wymiaru kieszonkowego do którego to ksiądz Sławomir Kostrzewa wysyła ludzi których uważa za złych, przemieniając ich w Potwory.

Wg. niekanonicznej (a tak naprawdę kanonicznej) fabuły gry po zabiciu Lucyfera powraca Alastor który to przejmuje władzę nad piekłem. W rzeczywistości tym Alastorem jest ministrant. Gracz musi walczyć dalej poprzez wymiar kieszonkowy, mierząc się z kolejnymi wypaczonymi wersjami rzeczy których ksiądz nie lubi aby w końcu w Krainie Cieni stoczyć walkę z Alastorem (ministrantem). Po jego zabiciu Ewa również zostaje "oczyszczona" i ucieka z kufra.

W następnej grze, Painkiller Overdose gramy Belialem, pół-aniołem i pół-demonem oraz synem Sammaela. Jako iż w wszechświecie wewnątrz kufra Samael jest wcieleniem samego Księdza Kostrzewy, a raczej jego "cząstką" w wymiarze Belial zostaje okaleczony, uwięziony w więzieniu i jest podtrzymywany przy życiu jedynie przez życie Lucyfera. Kiedy ministrant umiera, Belial ucieka z więzienia i rusza wgłąb wymiaru kieszonkowego aby dopaść księdza.

Kolejne gry to kolejne przygody w kufrze i zdobywanie większych ilości jedzenia na kolejne uczty, aż w końcu w grze Painkiller: Hell and Damnation ksiądz wywleka Daniela z kufra, a potem wsadza go do środka z powrotem wraz z kanapkami i cukierkami a sam zmienia się w swoją ostateczną formę i oferuje mu zbieranie dusz Potworów do przerobienia na jeszcze lepsze i udoskonalone. W końcu Daniel zostaje uratowany z kufla przez Beliala i budzi się w szpitalu. A Wesenki są zadowolone.

Gry w serii (W kolejności fabularnej)Edytuj